måndag 6 oktober 2008

Tjuvlyssna

Hur kul är det inte att tjuvlyssna på andra människor! Särskilt tonårstjejer som pratar med varann och då gärna på bussen. Ämnena variear oftar (iaf på den buss jag åker) mellan smink, kläder dvs dagens outfit, killar, smink, kläder och plugget så klart och alla de världsliga problem däremellan.

Det bästa med tjuvlyssnadet är när det är flera som lyssnar och sedan kastar menande ögonkast och blickar till de andra som tjuvlyssnar och gärna avrundar med ett riktigt brett leende över att "här sitter vi och tjuvlyssnar, som är så busigt och roligt också"

Detta samtal pågick mellan två tonårstjejer ca 1 6 - 18 år:

Blonda tjejen: - Men faan asså jag måste typ vara hemma hela kvällen och plugga till kemin imorgon. Läraren är helt störd, vi måste liksom kunna typ alla ämnena i periodiska systemet. Och jag kan bara väte=S eller va det H?

Piercade tjejen: - Äh så säger du bara och så skriver du alla rätt iaf, du är en smygpluggis.

BT: - Visst och jorden har tre månar (reds anmärkning har inte en blekaste om vad det betyder)

Det var minst jag och en kille snett framför mig på mittensäten som hörde detta och tittade menande på varann och frågande för vad faan betyder "visst och jorden har tre månar".. är det en dåligt liknelse eller är det ett påhitt från BT eller vad.

Kommer fortsätta att tjuvlyssna och hoppas på att lyckas snappa upp svaret och lovar att delge det här då.

Inga kommentarer: